Ezer éve nem írtam egy bejegyzést sem, de remélem azért még maradtak olvasók! De hát időközben voltunk síelni, ami egyébként szuperül sikerült, aztán meg próbálkoztunk kicsit lefogyni, amit a síelésen felszedtünk, mert nálunk egy síelés tulajdonképpen olyan mint egy evő-tábor: hatalmas reggelik, finom hütte ebédek, és még ezek után természetesen kiadós vacsik…. A fogyó nem mondhatnám, hogy túl jól sikerült, de még nem adjuk fel…viszont azt sem akartam, hogy olyan sokáig ne kerüljön fel valami fincsi recept, így tegnap délután elkészítettem egy nagy tál juhtúrós sztrapacskát. Az ötlet onnan jött, hogy bevásároltam sok juhtúrót még a síelés előtt, hogy majd csinálok egy adag pogácsát, de időhiányban ez elmaradt, viszont nem akartam, hogy kárba vesszem a sok juhtúró – így neki álltam a sztrapacskának.

Ez egy igazán finom étel, bár nem éppen kalóriaszegény, sőt… Az elkészítése nem olyan vészes, csak jó karizom kell hozzá, és akkor megy, mint a karikacsapás J - hiszen mind a krumpli reszelés, mind a galuskaszaggatás felér egy kiadósabb súlyzózással, ha gyorsan akarjuk csinálni, márpedig én, mint mindig, most is siettem!

Hozzávalók 4 főre 

  • fél kg burgonya, amit meg kell pucolnunk és le kell reszelnünk (ez a melós rész)
  • 2  tojás
  • egy teáskanál só
  • kb. 30 dkg liszt (annyi, ami közepesen kemény nokedlitészta állaghoz kell)
  • 25-30 dkg felkockázott zsírszalonna
  • 15 dkg húsosabb császárszalonna
  • 3-4 fej vöröshagyma
  • frissen őrölt bors
  • 0,5 liter tejföl
  • 40 dkg juhtúró

elkészítés 

  1. A lereszelt burgonyát, a tojást, a lisztet és a sót összekeverjük úgy, hogy egy kissé sűrűbb nokedli tésztát kapjunk (ha szükségesnek érezzük tehetünk bele nyugodtan egy kis vizet, ez úgyis azon múlik, hogy éppen milyen krumplit kapunk, mennyi levet engedett). Ebbe ha bátrabbak vagyunk az íze miatt rakjunk bele 1-2 evőkanál zsírt a kisült szalonnánkból.
  2. Közben a 25-30 dkg felkockázott szalonnát kisütjük. Ennek a sütésénél vigyázzunk, különösen ha elektromos főzőlapunk van, nehogy ott hagyjuk a szalonnákat miután lekapcsoltuk a lapot, és a még melegben tovább süljenek a darabkák, és végül elégessük az egészet! Szóval ha már majdnem tökéletesnek látjuk húzzuk le a melegről, és számoljunk azzal, hogy még így is sülni fog egy kicsit a zsírjában ami szintén forró.
  3. Egy hatalmas fazékban vizet forralunk, amibe kis olajat csepegtetünk, és sózzuk. Nokedliszaggatóval beleszaggatjuk a masszát a forrásban lévő vizünkbe  (ez a folyamat maga 4-5 perc), majd ez után kb. 4-5 percig  még főzzük a galuskákat, aztán tésztaszűrővel kihalásszuk, majd hideg vízzel átmossuk – és egy magasabb falu tepsibe, jénai edénybe tesszük.
  4. Ráöntjük a nokedlikre a forró szalonnazsír egy részét, nehogy összecsomósodjon.
  5. Ez után összekeverjük a tejfölünket (ebből kicsit meghagyhatunk, és tálaláskor kitehetjük ezt is asz asztalra) és a juhtúrót, majd az egészet ráöntjük a galuskákra, és jól átkeverjük az egészet.
  6. Ebbe belekeverjük a szalonna darabjainkat is.

 

Ez után már a legtöbb helyen késznek nyilvánítják a sztapacskát, de Kati barátnőmtől tanultan a következő kis extrával bolondíthatjuk meg ezt a fogást, ami garantálja a sikert:

A szalonna zsírjában a megpucolt, felaprított hagymákat és a felkockázott császár szalonnát jól megpirítjuk! De tényleg alaposan pirítsuk meg, szép sültes színe legyen az egésznek! Majd fogjuk ezt a hagymás finomságot, és ráöntjük a tepsibe helyezett sztrapacskánk tetejére, majd betesszük az egészet a sütőbe ahol jól átsütjük (magas hőfokon, nem túl hosszú idő alatt, kb. 10 perc – vigyázzunk nehogy megégjen a hagyma a tetején). Ennyi az egész, és ezzel a kis plusszal igazán különlegessé tehetjük a fogást, és úgy gondolom hogy biztosan mindenkinek ízelni is fog!

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetgirls.blog.hu/api/trackback/id/tr102637655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabest1 2011.02.04. 20:12:39

Régen vagy szalonnával vagy cukorral ettem, de rájöttem hogy együtt a legjobb.

kela-bá 2011.02.04. 21:22:09

Jó kaja és a tökéletes emésztés egyenlő EGÉSZSÉG ! Alaposan elolvastam az ÉTELBEN AZ ORVOSSÁG és a TOJÁS TÁPLÁLKOZÁS EMÉSZTÉS cimü könyveket, ezek útmutatásai alapján étkezem. NEM IS SZEDEK GYÓGYSZERT ! További szép estét !

halaloszto 2011.02.04. 21:37:34

tiz percig fozod? komolyan?
nekem gyanus hogy vagy elirtal valamit, vagy eletedben nem foztel meg nokedlit sem meg sztrapacskat sem.

vajk

Mistral1011 2011.02.04. 21:59:23

A 10 perc nekem is kicsit soknak tűnik...
Én 3-4-ig szoktam csak :-)
Alternatíva1: én kicsit fordítva, a szalonnás hagymára szedem a nokit, aztán minden újabb adagnál újra összekeverem. Természetesen mindig meg kell kóstolni, hogy olyan-e még az íze, mint az előbb :-)

Szinyóre 2011.02.04. 22:14:38

Igazatok van, valóban elírtam - és tényleg sok a 10 perc....én ezt inkább úgy gondoltam hogy amíg szaggattam és még utána pár perc - és így összesen talán 10 perc! De pontosabb úgy fogalmaznunk hogy kb 4-5 percig főzzük...hiszen ez így érthetőbb!
Köszi az észrevételeket!!!

3ooey 2011.02.04. 22:27:13

kevéske az a 4-5 perc, esetleg az újraforrástól.
a zsenge nokedlit szokták a nokedlievők 4-5 percig főzni. a sztrapacska más. annak idő kell. a kompéros tészta az nem lisztesvíz, illik nem összekeverni...

2011.02.04. 23:21:49

Mi szoktunk apróra vágott friss kaprot szórni rá, mikor már a tányéron van. A tótok nem így eszik, tudom, de baromi jó hozzá.

Szinyóre 2011.02.04. 23:54:12

Ha van kedvetek, nézzétek a többi receptet is, szerintem érdemes:
gourmetgirls.blog.hu/

Épp most tettem fel egy ma este készült thai specialitást!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.05. 01:12:34

kevered a HAGYmas es a turos sztrapacskat
de biztos jo igy is
a turosra feltetlenul kell sult e szalonna es tejfol, de hagyma nem igazan

SzKaresz 2011.02.05. 06:00:02

Üdv rokon!
sajatkezuleg.blog.hu/2010/11/03/tocsni_lepcsang
És a családi album http://www.facebook.com/profile.php?id=100001817718709#!/album.php?aid=91155&id=97927801333

télapu 2011.02.05. 06:27:17

Imádom !
A baj csak az, hogy nagymamám, - igazi tót família lévén - igencsak megsértődött volna, ha valaki tojást tesz a sztrapacskába. Ugyanis tilos...

télapu 2011.02.05. 06:34:33

Igazi ínyencek libatepertőt kérnek a tetejére, egy lila hagymával.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.02.05. 07:48:45

A Rockokkoval szemben volt egy szerb etterem a 90-es evekben. Na, ott jo sztrapacskat csinaltak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.05. 08:45:30

@gabest1: sztrapacskat, turos- es kaposztastesztat cukorral kizarolag buzik esznek
vagy bolcseszek

csiribiribumm 2011.02.05. 08:53:04

1. Tojás? Az már majdnem nokkedli.

2. Zsírszalonna? Túl sok zsír, kevés töpörtyű. Füstölt tokaszalonna. Megéri kipróbálni, más dimenzió.
3. Vöröshagyma? Már nagyon gourment.

4. Markáns íz kedvelőknek juhtúró, lájtosabbaknak "hajdusági juhtúró)" in tube.

5. Nagyobb adag kifőzésénél figyelni a krumpliból kifővő keményítő miatt a főzővizet gyakran cserélni kell, mert nem fő meg a telített főzővízben a sztrapacsak.

6. Igazi marhapörkölthöz vagy friss ropogós héjú kovászolt kenyér, vagy juhtúrós sztrapacska dukál.

7. Sztem!

8. Jó étvágyat hozzá!

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.02.05. 09:23:04

Mindent visz! Egy Tátrára néző teraszon, söröcskével... Ojj.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2011.02.05. 10:13:11

A pécsi Korhely-ben ettem csülkös sztrapacskát, valami isteni. A hely is király. www.korhelypub.hu

Parajpuding 2011.02.05. 10:18:01

@hagyma: Pedig a káposztás és túrós tészta cukorral (is) jó. És jó lenne a nem buziznál te kis csicska. Szólj anyádnak, hogy tiltson el a számítógéptől egy hónapra büntiből.

Attala 2011.02.05. 11:30:34

Remélem én is ehetek ilyen sztrapit.

Defni 2011.02.07. 13:17:41

Én palóc földön szoktam sztrapacskát enni, és szeretném élesben is összehasonlítani a végterméket az ottanival
süti beállítások módosítása