Ezt a végelenül egyszerű, ízletes mártás tippet az egyik 'sulitársam' osztotta meg velem pár hete, és azóta terveztem kipróbálni. 

Filézett csirkecombot vettem hozzá, mert az nem olyan száraz, mint a csirkemell de ugyanolyan gyorsan át tud sülni. Némi só és bors mellett fokhagymával ízesítettem a csirkét, illetve gazdagon meghintettem édesköménnyel. Ez nagyon érdekes mogyorószerű ízt adott neki. Csak akkor fűzerezem a húst, ha már majdnem készen van, mert így megőrzik az eredeti ízüket és a tápanyagok is jobban megmaradnak. Tehát a csirkecombokat csak egyszerűen pici vajon megsütöttem.

Közben a mártáshoz egy másik edényben kb 5 dkg vajat olvasztottam, ebbe 3 nagy gerezd fokhagymát pirítottam...ez talán túlzás, de én nagyon szeretem a fokhagymát. Nem vártam meg, hogy barnulni kezdjen, csak épp hogy elkezdte engedni az illatát. Ekkor beleöntöttem máfél deci tejszínt, 2 ek joghurtot és egy pici tejet. Amikor épp hogy összerottyant, le is vettem a tűzről és beledobtam egy nagy marék aprított petrezselymet. Ezzel a mártés kész is, isteni intenzív ízű és illatú és két fantasztikus alapanyag dominál - a petrezselyem és a fokhagyma.

Köretként zöldséges kölest készítettem még a csirke mellé.  A kölest ugyanúgy kell készíteni, mint a rizst - egy rész köles, rá másfél rész forró víz, fedő alatt hagyni 20-30 percet. Egy serpenyőben közben pár perc alatt gyorsan megpirítottam egy apróra szelt újhagymát, egy kockátkra vágott sárgarépát, fél kalifornia paprikát, két újnyi szelet sütőtököt (pont volt itthon), negyed chilit, majd sóztam, borsoztam és összekevertem a kész kölessel. Meglocsoltam egy kis olívaolajjal és citromlével és kész. 

Frissen, melegen tálaltam. Az egész megvolt alig több, mint fél óra alatt és nagyon ízletes, könnyű ebédet kaptunk.

Másnapra is maradt, de akkor kiegészítettem még egy kis spenótsalátával: kis olívaolaj, balzsamecet, só, bors - bele egy fél csomag bébispenót és egy fél marék aprított menta. A végé pici limelével meglocsoltam. Nagyon finom, friss ízű, különleges salátát kaptam.

petrezselymescsirke.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetgirls.blog.hu/api/trackback/id/tr565642071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása