Karácsonyra kaptunk néhány kiegészítőt a KitchenAid konyhagépünkhöz, többek között egy olasz házitészta készítőt is, felbuzdulva a pár heten Daniéknál Szegeden készített friss spagettiből készült aglio di oglio fantasztikus sikerén... jut eszembe, ennek is leírom a recepjét ez után.

Tehát megörülve ennek a praktikus kis szerkezetnek, mely 6 különbözó formájú tésztát készít, ma ebédre paradicsomos fussilit készítettem. Mivel tegnap éjjel még nagyon rosszul voltam, úgy tűnt elért engem is a mostanában terjengő vírus.. és bár mára sokkal jobban vagyok, de nem akartam még semmi nehézzel, vagy túl fűszeressel terhelni a gyomromat. Így aztán megnéztem, mi van itthon, és abból a következőt "sütöttem" ki.

Mártás: Olívaolajon megfuttattam 3 gerezd foghagymát, 1 kis kanál felaprított kapribogyót, 5-6 szerm szárított paradicsomot. Épp hogy elkezdtek sisteregni, rádobtam 2 kis kanál előre készített pestót (házilag is meg lehet csinálni pl bazsalikom, rukkola, só, olívaolaj, foghagyma keverékéből), és ráöntöttem fél liter tiszta paradicsomlevet, amit még a nyáron tettem el. Hogy ne legyen túl híg, belevágtam még 3 egész paradicsomot is. Sóztam, borsoztam, pici cukrot tettem bele és hagytam rotyogni jó 10-15 percig, hogy a paradicsom megpuhuljon, összeérjenek az ízek és  hogy besűrűsödjön.

Tészta: 30 dkg liszthez (én szeretem vegyíteni és nem csak fehér lisztet használni, így 20 dkg fehérből és 10 deka 'Szoó' keverékből csináltam - ez 2 egység zabpehelyliszt, 1 egység búzasikér, 1 egység fehér list, 1/2 egység teljes kiőrlésű liszt és 1/2 egység lágy zabpehely) 3 tojást tettem. Ezt alaposan össze kellett dolgozni, míg egy kemény de még megdolgozható állagú egységet nem kaptam. Ebből készítettem új gépünk segítségével a friss fussiliket, amiket utolsó pillanatban főztem meg 2 perc alatt forrásban lévő sós vízben (olaj nem kell hozzá). Természetesen akinek nincs ilyen gépe, az csinálhat a tésztából kis henger tésztákat (mint a nudli csak sokkal vékonyabb.. ebből készítik az ún. papfolytó tésztát), vagy egyszerű régi kézi tészta nyújtókkal is lehet pl szélesmetéltet csinálni.

A kész tésztát szűrőkanállal kiszedtem a vízből és azonnal a mártáshoz tettem. Fontos, hogy friss tésztát semmiképp ne mossuk le vízzel, a rajta lévő mászkos 'trutyi' csupán a keményítő, ami még egy kicsit tovább sűríti a mátásunkat, és nagyon jó állagot ad az ételnek.

A tésztát a serpenyőben még összerottyantottam egyszer a tésztával, friss bazsalikom levelet szórtam rá, tálalásnál pedig parmezánnal ízesítettem. Isteni lett! A friss tésztának tényleg egészen már íze és textúrája van, mint a szárítottnak (persze azért az se rossz :))

hazi teszta_paradicsomos szósszal.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetgirls.blog.hu/api/trackback/id/tr555717610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása