Szinyóre 2010.11.19. 11:17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tegnap esténk valóban valahogy úgy nézett ki, ahogy drága Ágica barátnőm azt az előbb lefestette Nektek. Ő valóban egy pohár Tricollist iszogatott, és jókat szórakozott a fiúkkal hogy akkor most mit is írjunk ebbe a blogba (na jó, azért ne hogy azt gondoljátok, hogy ő nem segített, mert ez így nem lenne igaz, sőőőőőt......de az tény, hogy az általa választott cookie, amit szintén tegnap este sütöttünk kb 10 perc alatt kész volt, ami az álatalam kiszemelt linzerhez képest jelentős időmegtakarítás), miközben én csak gyúrtam-nyújtottam-szagattam-kis lyukakat szaggatam gyűszűvel-tepsi rakosgattam-megsütüttem-ezalatt egy új adagot gyúrtam-nyújtottam-szagattam....majd lekvárral kentem, ragasztottam, porcukroztam.... - szóval mindenki gondolja meg mielőtt linzer készítésbe kezd, hogy van e rá elég ideje és energiája, mert bizony bár az elkészítése nem nehéz, de időigényes, különösen, ha nagyobb mennyiségben készíti az ember.

Viszont a linzernek sok előnye is van, amellett az egy negatívum mellett, hogy fél7-től 11ig ezt sütögettük tegnap :) - mégpedig:

1. olcsó süti - mert alig kell bele valami, és ez fontos szempont, különösen, hogy az egyik kedvenc közös tortánk Ágicával egy 8000, - Ftos mascarponés sajttorta, ami bár tényleg fantasztikus...de azért talán kissé költséges. Bezzeg a linzer, kb 1000 Ftból meg lehet úszni a vásárlást hozzá, meg is lepődtük a kasszánál, amikor fizettünk, hogy uh...ennyiért is lehet sütit sütni?!? Nem hiába - drága nagymamáink tudnak valamit: hogyan lehet költséghatékonyan finomat sütni!

2. tartós - sőt annál jobb minnél többet áll - tegnap amikor megsült a fiúk próbálták kostólgatni, de hát eléggé kemény volt, és szépen hangot is adtak nem tetszésüknek. Kedves férjem röviden csak annyit mondott: érződik az a 7000, - Ft különbség a linzerünk és a sajttortánk között!!! Amitől, ha nem ismernénk olyan jól a linzertészát bizony akár idegesek is lehettünk volna, de mi nagyon jól tudtuk, hogy mára fantasztikus omlós puha süteményünk lesz, és így is lett: ma reggel már jóízűen eszegette a kávéja mellé a tegnap még oly kritikus férjem. Szóval ha valaki arra vetemedne hogy nekiesik linzert sütni, akkor csak türelmesen - rakjuk el min. egy éjszakára egy dobozba, és másnapra garantált a siker. De a lényeg nem is ez, hanem, hogy akár 4-5 nappal előre is megsüthejük, ami lássuk be karácsonykor a nagy készülődésben jól jöhet, hogy van egy süti amit nem az utolsó pillanatban kell elkészítenünk.

3. klasszikus házi ízek, mindenkit a nagymamája sütijére emlékeztet --- ami szintén a siker biztos garanciája, különösen ha házi baracklekvárral kenjük meg

Ha pedig valaki nagyon sietni akar, akkor folyamodjon Ágicáék családi módszeréhez - azaz megkenve és összeragasztva süsse meg, úgy sok időt lehet spórolni, a végén már én is csináltam így 1-1 tepsit tegnap, hogy kicsit meggyorsítsam a folyamatot. De ettől függetlenül továbbra is tartom magam ahhoz, hogy más ízű a sült és más a frissen belekent baracklekvár...és hát én az utóbbira szavazok :)

Gondolom már mindenki kíváncsi a receptre, amiről mostmár annyit beszéltünk, és amit Iluska barátnőnk juttatott eszünkben nemrégiben:

Klasszikus lekváros linzer

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 37,5 dkg margarin
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • Valamint:
  • baracklekvár
  • vaníliás porcukor

Elkészítés:

A margarint a cukorral, a tojással és a vaníliás cukorral habosra keverjük. Belekeverjük a sütőporral összeszitált lisztet, és alaposan összegyúrjuk. Viszonylag lágy tésztát fogunk kapni (nekünk kicsit túlságos is lágy volt, ezért még tettünk bele kis extra lisztet). Legalább fél óráig hűtőben pihentetjük.

Kb. fél cm vastagságúra nyújtjuk (bár a recept ezt írja, de én ajánlom, hogy vékonyabbra nyújtsátok, mert a sütőpor bizony megteszi hatását, és meg fog emelkedni a sütőben), formára szaggatjuk, és 160 fokon kb. 10-15 perc alatt készre sütjük.

Ha megsült megtöltjük baracklekvárral és összeragasztjuk a korongokat (nem kell megvárni még kihűl, lehet kenni azon nyomban, csak bírja a kezünk), végül vaníliás porcukorral megszórjuk.

A linzeren kívül csináltunk még egy adagnyi Stahl-féle csokis cookie-t, és arról csak azért nem regélünk annyit, mert egyrészt a recepet megtalálható a Stahl-féle gyorsan finomat könyvben - és bár a süti tényleg kb 10 perc alatt elkészült (tehát a gyorsaság meg volt), de azért arra a közös álláspontra jutottunk, hogy ettünk már jobbat is, sőt....de hát biztos van aki ezt szereti!! Majd egyszer elkérjük Juli barátnőnk szuper finom cookie receptjét, és majd arról beszámolunk, de erről a mostaniról szerintem elég ennyi infó :)

Reméljük tényleg garantált lesz a sikere a sütiknek, de majd erről hétfőn beszámolunk, miután hazajöttünk az erdei kiruccanásunkból, ahova hamarosan indulunk egy kisebb csapattal kirándulni, bográcsozni, iszogatni 7végére! Nagyon remélem az eső is hamarosan eláll, mert ha így folytatja akkor semmi mást nem tudunk majd csinálni mint egész 7végén enni enni és enni, aminek nem lenne túl jó vége (jövő héten majd megint alig győzöm letornázni a 7végi bűnözéseket), bár legalább a süti tutira elfogyna :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetgirls.blog.hu/api/trackback/id/tr182459012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aditi 2010.12.21. 00:31:57

asztunnám mi az a tricollis már megint vmi trendi dologról maradtam le

Encicus 2011.02.14. 22:28:45

Pénteken kipróbáltam a linzer recepted, és szuperül szuperált, csúcssebességen bedarálta minden kedves beteglátogató... jópofa a blogotok, csak így tovább!

Szinyóre 2011.02.15. 12:49:23

Encicus :)
Örülök, hogy jól sikerült, próbálgassátok a többit is bátran!
Remélem már teljesen jól vagy, és kiheverted a kórházi élményeket!
puszi
süti beállítások módosítása