KissÁgica 2010.12.16. 15:48

Húha jól eltelt az elmúlt két hét, így aztán nem is írtam.

Szóval ahogy Eszter is említette, szombaton hagyományos karácsonyi vacsorás vendégséget tartottunk az új házikónkban :) A mi feladatunk a kacsa volt, vöröskáposztával és hagymás krumplival. Vöröskáposztát most csináltam életemben először, Apuci receptje szerint, és ha nem is lett olyan isteni, mint az övé, azért szerintem elsőre nagyon finomra sikerült.

Vöröskáposzta

(én ennek a háromszorosát csináltam most, de hát 30 embert vártunk)

1 fej vöröskáposzta

2 fej hagyma

2 alma

2 ek vörösborecet

1 teáskanál örölt kömény

majd fél üveg házi szilvalekvár

vörösbor érzésre (szerintem 1-2 deci simán belecsusszanhat)

só, bors

 

Elkészítés:

Hagymát felaprózni, olajon (vagy a kacsa zsírjában, ha már van, az a legjobb) üvegesre párolni, megszórni köménnyel, kicsit hagyd, hogy átjárja az íze, illata. Ezután mehet rá a vékonyan felszeletelt káposzta, amit előtte besóztunk, ezt hagyni kell jó 10-15 percig, hadd puhuljon, párolódjon. Amikor már látványosan összeesett, rádobni a vékonyra szelt almákat, vörösborecetet, vörösbort, szilvalekvárt, sót, borsot.

Lefedni, néha megkevergetni, de hagyni hadd párolódjon magában. Legalább fél óra kell neki, de ez edénytől is függ. Kóstolgatni kell, és abból úgyis tudni lehet. Közben persze ízlés szerint mehet be még több bármely hozzávalóból, ezt már mindenki ízlelőbimbóira bízom.

 

A kacsát ezalkalommal újdonsült Vőlegényem :) sütötte.

Először szépen megtisztogatta a melleket és combokat. Hát ehhez nekem nem lenne gusztusom, úgyhogy jelzem Eszter, én is beszereztem azt a tündéri párt, aki hajlandó ilyenekben segíteni ( a vöröskáposztát is felvágta, miután az első 5 percben rádöbbentem, milyen borzasztóan fog kinézni a kezem utána) :)

Szóval szépen megtisztogatta, ehhez még a szemöldökcsipeszemet is igénybe vette...úgyhogy az kuka, karácsonyra kérek másikat.

Ezután semmi mást nem tett, mint bevagdosta a tetejét, jó kis zsírral kikent tepsibe helyezte őket, némi sóval borssal megízesítette (illetve én, ezt a részt én vállaltam), és irány a sütő, ahol 180 fokon először egy órát fólia alatt, néha meglocsolgattuk a zsírjával, majd fedetlenül addig sütöttük, amíg igazán ropogós nem lett a bőre. Mellé közben hagymás krumplit csináltam, ami szerintem tökéletes köret választás a madárkához.

És ennyi... Bár ez az étel végképp nem bonyolult, mégis van valami megfogalmazhatatlan titok, amitől egy kacsasült igazán jó lesz. És ehhez Ati tényleg ért... és remélhetőleg én is..legalábbis amikor legutóbb én csináltam, az is nagyon finom lett :)

Szóval ajánlom ezt mindenkinek, annál is inkább, mert egy üveg bor felett eltöltött több órás beszélgetésünk eredménye kapcsán a múltkor végre rájöttem, mi a kedvenc ételem: És hát a kacsa sült lett!!!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetgirls.blog.hu/api/trackback/id/tr732519852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása