Bár a valentín napot erőltetett, kitalált ünnepnek tartom, azért azt gondoltam, egy finom vacsival mégiscsak meglepem Atit, amúgy is ritkán van alkalmam hétköznap főzni, így ez jó apropónak bizonyult.

 

A menü paradicsompesztós hátszín zöldségekkel és krumplival, bearnait mártással, valamint desszertnek mandulás füge volt.

 

Eredetileg bélszínből akartam elkészíteni a vacsorát, de mivel azt nem kaptam, így vettem két szelet hátszínt és két szelet fehérpecsenyét. Gondoltam, kipróbálom, melyikből lehet többet kihozni...a hátszín nyert szerintem.

Először megcsináltam a paradicsomos pesto-t: pár kanál szárított paradicsomot, friss bazsalikomot, sót, borsot, arrabbiata fűszerkeveréket összeturmixoltam. Ezt kentem rá az előzetesen megmosott, kicsit sózott és borsozott húsokra. Amíg a többi dolgot előkészítettem, ezeket hagytam állni kicsit.

Közben nekiláttam a mártásnak. Ehhez két tojássárgáját, egy evőkanál vízzel és egy evőkanál borecettel lassú tüzön, vastag falú edényben kikevertem. Amikor már elég meleg lett (amíg nem túl forró és az ujjamat még bele tudom tenni), levettem a tűzről és 50 dkg vajat elkevertem benne. Ezután mehet bele némi só és bors, valamint egy kávéskanál tárkony. Igazán pikáns ízt ad a húsnak.

Eközben a krumplit félig megpároltam héjában, és szeletekre vágtam. Lapos serpenyőben pici olajon kb 4-4 perc alatt átsütöttem a húsok mindkét oldalát (a fehérpecsenyénél még plusz 2-3 percet fedő alatt pároltam). Közben mellé tettem a szeletelt krumplit, és mindkét oldalát megpirítottam ezidő alatt.

Miután a húst levettem, a lekapott pestos olajban pár perc alatt átforgattam a bébikukoricát, borsót, zöldbabot úgy , hogy kicsit puhuljon, de még ropogósok maradjanak.

A húsra tettem kicsit a mártásból és a zöldségekkel és krumplival melegen tálaltam. Nagyon finom lett!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A deszerthez 5 szem fügét vettem (nem akartam nagy adag desszertet, ezért úgy ítéltem hogy két szem nekem és három szem Atinak elegendő lesz). Először kb 30 dkg szeletelt mandulát pár perc alatt finoman megpirítottam. Ezt félretettem, és ugyanazen serpenyőbe belehelyeztem a fügéket úgy, hogy majdnem az aljáig négy cikkelyre vágtam, hogy szépen szétnyíljanak. Mindegyikre 2-2 kávéskanál barna cukrot szórtam, és 5 perc alatt óvatosan megsütöttem. Amikor a cukor már bugyborékolni kezdett, kivettem a fügéket, és a maradék cukrot még két evőkanállal kiegészítettem, és ahogy elkezdett olvadni, egy deci 6 puttonyos Aszut öntöttem bele. Gyenge tűzön még kicsit kevergettem, míg szirupossá nem vált. Ezután pár percet hagytam hülni és ráöntöttem a fügékre. Megszórtam gazdagon mandulával, kanalazatam mellé egy kis mascarponét és már tálaltam is.

Atinak annyira ízlett, hogy még a tányért is kinyalta :)

Mindkét recept gyorsan elkészíthető és nagyon fínom, így a dolgos hétköznapokra is nagyon ajánlom.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetgirls.blog.hu/api/trackback/id/tr812662553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aditi 2011.02.19. 16:27:02

na ezt majd Balatonon! Csak meg ne unjátok a fügét!

KissÁgica 2011.02.21. 15:06:04

Azt nem lehet megunni :)
Ezzel az elkészítési móddal pláne nem! Az egyik legfinomabb desszert, amit kóstoltam! Úgyhogy vigyázat, nehogy lelopjam az összes fügét a fáról ;)
süti beállítások módosítása